Van de voorzitters

Nu we elkaar al zo lang niet structureel kunnen treffen op de club beseffen wij dat veel leden benieuwd zijn: hoe staat de club er eigenlijk voor in deze bijzondere en lastige tijd?

Wij zijn blij jullie te melden dat de club er ondanks alle ‘Corona perikelen’ goed voor staat.

Om daar een beeld van te schetsen heeft iedere commissie een korte stukje geschreven met de bijzonderheden van de afgelopen periode. Een periode waarin er in het bestuur helaas meer over (Corona)richtlijnen, steunpakketten, veldhuur en mogelijkheden binnen alle onmogelijkheden heeft moeten vergaderen, dan de zaken waar we het bij onze mooie club normaal gesproken over hebben:  plezier, voetbal, prestaties, feestjes, activiteiten…
Helaas bijna niets van dit alles.

Toch is er het afgelopen seizoen een hoop gebeurd. Voor de jeugd bijvoorbeeld. Daar werd onder de bezielende leiding van een aantal super vrijwilligers steeds maar weer van alles georganiseerd. Geweldig om te zien dat er week in week uit genoeg te beleven viel voor de jeugd. Juist in een tijd waarin er meer niet kon dan wel,  deden onze vrijwilligers er maar weer een schepje bovenop. Een groot compliment voor de technische- en jeugdcommissie met alle vrijwilligers daaromheen!

Ook in de overige commissies is er wel het een en ander te melden, dit kunnen jullie in dit bericht lezen. Mocht een en ander vragen oproepen, neem gerust contact op met het bestuur. Wij hopen (en gaan er vanuit) dat wij elkaar in het nieuwe seizoen weer ouderwets kunnen treffen. En dat we het weer over voetbal en alle andere mooie activiteiten en zaken kunnen hebben die onze club zo ontzettend mooi maken!

Verder willen wij alle leden bedanken voor het trouw blijven aan de club, de doorbetaalde contributies en alle vrijwilligers die altijd maar weer klaarstaan om te helpen. Daarnaast alle sponsoren, die ons ook in deze tijd trouw zijn gebleven. Wij zijn jullie daar ontzettend dankbaar voor. Ten slotte ook de gemeente, die uiteraard inziet dat de kosten nu doorgaan terwijl veel inkomsten (met name kantine) stilgevallen zijn. Wij danken de gemeente voor het constructieve overleg en de hulp in financiële zin. De veldhuur is ons tijdens de lockdowns kwijtgescholden, een mooi en zeer bruikbaar gebaar!

Anco van de Velde & Niels Krol, voorzitters Swift 64 voetbal

 

Jeugdcommissie

Afgelopen seizoen was ook voor de Jeugdcommissie een lastig seizoen. Ondanks dat hebben we in het voorseizoen wel gewoon een fantastische Grote Clubactie kunnen houden. Hierbij werd met name in het hoogste meidenteam (MO17-1) heel goed verkocht. De komende periode is onze jeugdafdeling ook weer te vinden bij de allerlaatste Deen-Sponsoractie. Hopelijk kunnen we daar ook weer rekenen op de steun van onze fanatieke leden. 

Volgend seizoen hopen wij weer meer van onszelf te kunnen laten zien in samenwerking met onze Technische Commissie.

Tim Grovenstein, namens Jeugdcommissie Swift’64 Voetbal

 

Technische commissie

Het was natuurlijk een rotte periode op voetbalgebied, maar er waren natuurlijk ook positieve punten! Zo waren we erg blij met de contractverlengingen van Arjan ten Hove (trainer heren 1), Robert Staarman (trainer heren 2) en Wouter Griekspoor (trainer dames 1). Daarnaast zijn we een heel eind op weg om alle teams weer van een volledige (trainers)bezetting te voorzien. Dit proces loopt voorspoedig. Naast de regelzaken voor aankomend seizoen ging de jeugd de afgelopen periode fanatiek verder op de trainingsvelden en werd het zaterdaggevoel toch nog een beetje nagebootst in een interne competitie. De spelletjes dag en het voetgolf waren een groot succes en het was ook goed om elkaar weer eens op de club te zien. We hopen allemaal dat we zo snel mogelijk weer vrijuit kunnen voetballen en kunnen starten met een échte zaterdag!

Bas van Spronsen, namens de technische commissie

 

Facilitair – velden/klussenclub

Velden

De natuurgrasvelden, hoe kan het anders door de mindere belasting in 2020/2021, liggen er goed bij. Het kunstgras wordt volop gebruikt ook in deze periode, hartstikke goed. Het vorige contract voor het onderhoud van de velden liep eind 2020 af. Het werk is opnieuw aanbesteed door de gemeente. Hier is opnieuw Donkergroen voor het onderhoud uit gekomen. Daar zijn we als bestuur blij mij. De samenwerking tussen Donkergroen en de vereniging is erg goed. Wat mooi voor onze club is dat we vanaf mei gebruik gaan maken van robotmaaiers. Donkergroen gebruikt onze club om duurzaam de toekomst in te gaan en te kijken of robotmaaien een goede optie is. Daar hoort ook een vochtsensor bij die in veld 1 is aangebracht. De sensor kan ons helpen om te kijken wanneer en hoe vaak er beregend moet worden. Veld 3 wordt dit jaar gerenoveerd, vanaf half mei wordt hiermee gestart waardoor we volgend seizoen dit veld weer kunnen gebruiken.

Klussenclub

De klussenclub blijft een heel belangrijke groep vrijwilligers. In deze tijd zijn ze nog volop bezig om onderhoud uit te voeren en allerlei aanpassingen te doen. Goed voorbeeld hiervan is het ballenhok wat opnieuw is ingericht en aangepast.

Harry Wierda

 

Sponsorcommissie

Met veel zin in het nieuwe seizoen starten we in augustus 2020 met de eerste vergadering en maakten we plannen voor het nieuwe seizoen. Met een aantal nieuwe gezichten was de commissie weer volledig bezet en gingen we veel enthousiasme van start! Wat voor uitje gaan we met de sponsoren doen, nodigen we ze uit bij een thuiswedstrijd, wat zijn de doelstellingen enz, enz. Aan het begin van het seizoen hebben we al onze sponsoren middels een mooie kaart een hart onder de riem proberen te steken. Helaas is er van een aantal zaken niks terecht gekomen door Corona. Maar trots zijn we op onze sponsoren die onze club zijn blijven steunen en “gewoon” de sponsoring voortzetten. We zijn er ook in geslaagd om een aantal nieuwe sponsoren te vinden in deze, voor ondernemers, zware periode. We hopen als sponsorcommissie dat het er volgend seizoen weer normaal aan toe kan waarbij we elkaar weer kunnen ontmoeten op de club.

Sportieve groet van deSponsorcommissie,
William, Frank, Klaas Peter, Marcel, Riny, Wim en Mark

 

Kantine

De kantine hebben we afgelopen seizoen helaas niet veel kunnen gebruiken. We hadden de buitententen op het terras aangeschaft met het idee dat we zo onze gasten allemaal van dienst konden zijn. Maar dat is helaas bij 2 of 3 keer gebleven. Gelukkig dacht de brouwer mee. Die heeft op tijd het resterende bier opgehaald en het gebruikt voor het maken van desinfecterende handgel. Dat scheelt veel kosten. Zo gauw als we weer los kunnen en mogen zullen we dat zeker doen. Hopelijk met een mooi feest! We hebben een poos gezocht naar een opvolger voor mij. En die hebben we gevonden. Dave en Joyce van Mook gaan het stokje van de kantinecommissie overnemen.

Anne van Os, namens de kantinecommissie

 

Financiën

Het zijn roerige tijden op het financiële vlak, maar als vereniging hebben we deze zaken goed voor elkaar met dank aan alle leden. Dit komt omdat iedereen zijn contributie is blijven voldoen. Dit terwijl met name de senioren nagenoeg geen bal hebben aangeraakt. Mijn dank daarvoor. Want de contributie is nu extra belangrijk omdat er geen inkomsten uit de kantine komen, terwijl de vaste lasten wel doorlopen. Ook hebben we gebruik kunnen maken van enkele corona steunmaatregelen van de rijksoverheid en gemeente. Of we na deze crisis zwarte cijfers kunnen overleggen zal er om hangen, maar omdat we een buffer hebben opgebouwd de afgelopen jaren kunnen we dit als vereniging  prima opvangen.

Erik Dibbelink (penningmeester)